Dr. Jan Helge Guba
Wissenschaftlicher Mitarbeiter
- Gebäude: GD 02/435
- Telefon: 0234 32 26611
- Mail: jan-helge.guba@rub.de
- Sprechzeiten: nach Vereinbarung
- Digitale Visitenkarte
Für Studierende
Für Forschungs- und Praxispartner
Für Studierende
Themenbereiche für Abschlussarbeiten:
- Price Negotiations
- Social Selling
- Incentive and Compensation Management
Für Forschungs- und Praxispartner
Forschungsschwerpunkte:
- Price Negotiations
- Personal Selling
Zuständigkeiten am SMD:
- Praxiskooperationen
Expertise:
- Sales Strategy und Management
- Incentive and Compensation Management
- Pricing
Weiteres Engagement:
- Geschäftsführer bei Prof. Schmitz & Wieseke | Sales Management Consulting
Publikationen
- Alavi, S., Wieseke, J., & Guba, J. H. (2016). Saving on discounts through accurate sensing–salespeople’s estimations of customer price importance and their effects on negotiation success. Journal of Retailing, 92(1), 40-55.
- Schendzielarz, D., Alavi, S., & Guba, J. H. (2022). The impact of salespeople’s social media adoption on customer acquisition performance–a contextual perspective. Journal of Personal Selling & Sales Management, 42(2), 139-157.
- Schmitz, C., Schneider, J. V., Guba, J. H., Ahlers, M. & Wieseke, J. (2021). Development and analysis of a sales-based leading indicator for economic developments. Marketing : ZFP ; journal of research and management, 43(1/2), .
- Schneider, J. V., Alavi, S., Guba, J. H., Wieseke, J., & Schmitz, C. (2021). When do forecasts fail and when not? Contingencies affecting the accuracy of sales managers’ forecast regarding the future business situation. Journal of Personal Selling & Sales Management, 41(3), 218-232.