Sekretariat

Mira Buchholz

Nisa Nur Hatilcik
Nisa Nur Hatilcik
Auszubildende
Raum: GD 02/437
Telefon: 0234-32-19831
E-Mail: nisa-nur.hatilcik@rub.de

Caterina Ledwig
Caterina Ledwig
Raum: GD 02/437
Telefon: 0234-32-26596
Telefax: 0234-32-14272
Sprechstunde: Mo. – Fr. 8.00 – 16.00 Uhr
E-Mail: smd(at)ruhr-uni-bochum.de
Interview mit Caterina Ledwig am 24.11.2015
Habilitanden/innen

Dr. Jan Helge Guba
Dr. Jan Helge Guba
Raum: GD 02/435
Telefon: 0234-32-26611
Telefax: 0234-32-14272
E-Mail:jan-helge.guba(at)ruhr-uni-bochum.de
Sprechstunde: nach Vereinbarung
Lebenslauf
Forschungsschwerpunkte
- Preisverhandlung
- Preismanagement
- Vertriebssteuerung
- Variable Vergütung
Ansprechpartner für das Deutsche Institut für Vertriebsforschung
Wissenschaftliche Mitarbeiter/innen
-
Jan Altenscheidt, M.Sc.
-
David Ergun, M. Sc.
-
Sophie-Charlotte Ernst, M.Sc.
-
Anna Gabriel, M. Sc.
-
Clara Hoffmann, M.Sc.
-
Mara Hohmann, M. Sc.
-
Marcel Keen, M. Sc.
-
Martin Krämer, M.Sc.
-
Nora Pöpping, M. Sc.
-
Lukshmypreya Ravindran
-
Jan-Henrik Brune
-
Henrike Herbst
-
Jonas Rübertus, M.Sc.

Jan Altenscheidt, M.Sc.
Jan Altenscheidt, M.Sc.
Raum: GD 02/135
Telefon: 0234-32-22373
Telefax: 0234-32-14272
Sprechstunde: nach Vereinbarung
E-Mail: jan.altenscheidt@ruhr-uni-bochum.de
Forschungsschwerpunkte
- Sales Leadership (qualitative aspects)
- Sales Force Retention (HRM, Motivation)
- Lead Management
Ansprechpartner für die Mastermodule Sales in Business-to-Business Markets, Advanced Empirical Sales & Marketing Seminar und Empirical Sales & Marketing Seminar

David Ergun, M. Sc.
David Ergun, M. Sc.
Raum: GD 02/117
Telefon: 0234-32-22374
Telefax: 0234-32-14272
Sprechstunde: nach Vereinbarung
E-Mail: david.ergun@ruhr-uni-bochum.de
Lebenslauf und Publikationen
Forschungsschwerpunkte
Sales Management
B2B Vertrieb
Hybrid Selling

Sophie-Charlotte Ernst, M.Sc.
Sophie-Charlotte Ernst, M.Sc.
Raum: GD 02/137
Telefon: 0234-32-25720
Telefax: 0234-32-14272
Sprechstunde: nach Vereinbarung
E-Mail: sophie-charlotte.ernst@ruhr-uni-bochum.de
Lebenslauf und Publikationen
Forschungsschwerpunkte
- First Line Sales Management
- Lead Management
- Schnittstelle Vertrieb & Marketing
Ansprechpartnerin für Kooperationen mit der Praxis und das Sales Innovation Lab

Anna Gabriel, M. Sc.
Anna Gabriel, M. Sc.
Raum : GD 02/125
Telefon: 0234-32-25534
Telefax: 0234-32-14272
E-Mail: anna.gabriel-z88@rub.de

Clara Hoffmann, M.Sc.
Clara Hoffmann, M.Sc.
Raum: GD 02/141
Telefon: 0234-32-21466
Telefax: 0234-32-14272
Sprechstunde: nach Vereinbarung
E-Mail: clara.hoffmann@ruhr-uni-bochum.de
Forschungsschwerpunkte
- Corporate Influencer
- Social Media

Mara Hohmann, M. Sc.
Mara Hohmann, M. Sc.
Raum: GD 02/125
Telefon: 0234-32-25327
Telefax: 0234-32-14272
Sprechstunde: nach Vereinbarung
E-Mail: mara.hohmann@ruhr-uni-bochum.de
Lebenslauf
Forschungsschwerpunkte
- Nachhaltigkeit im Vertrieb

Marcel Keen, M. Sc.
Marcel Keen, M. Sc.
Raum: GD 02/129
Telefon: 0234-32-21468
Telefax: 0234-32-14272
Sprechstunde: nach Vereinbarung
E-Mail: marcel.keen@ruhr-uni-bochum.de
Lebenslauf
tba
Forschungsschwerpunkte
tbd

Martin Krämer, M.Sc.
Martin Krämer, M.Sc.
Raum: GD 02/131
Telefon: 0234-32-22371
Telefax: 0234-32-14272
Sprechstunde: nach Vereinbarung
E-Mail: martin.kraemer-s49@ruhr-uni-bochum.de
Lebenslauf und Publikationen
Forschungsschwerpunkte
- Monetäre Anreizsysteme
- Unternehmensumbrüche
- Mitarbeitermotivation
Ansprechpartner für das Modul Sales and Marketing Theory

Nora Pöpping, M. Sc.
Nora Pöpping, M. Sc.
Raum: GD 02/131
Telefon: 0234-32-25402
Telefax: 0234-32-14272
E-Mail: nora.poepping@ruhr-uni-bochum.de
Lebenslauf und Publikationen

Lukshmypreya Ravindran
Lukshmypreya Ravindran
Raum: GD 02/0123
Telefon: 0234-32-24034
Telefax: 0234-32-14272
Sprechstunde: nach Vereinbarung
E-Mail: lukshmypreya.ravindran@ruhr-uni-bochum.de

Jan-Henrik Brune

Henrike Herbst
Henrike Herbst
Raum: GD 02/119
Telefon: 0234-32-29404

Jonas Rübertus, M.Sc.
Jonas Rübertus, M.Sc.
Raum GD 02/113
Telefon: 0234-32-22376
Telefax: 0234-32-14272
Sprechstunde: nach Vereinbarung
E-Mail: jonas.ruebertus@ruhr-uni-bochum.de
Lebenslauf und Publikationen
Forschungsschwerpunkte:
- Sales Management
- B2B Vertrieb
- Customer Segmentation
- Customer Prioritization
Studentische und wissenschaftliche Hilfskräfte
-
Marie Assenmacher
-
Dilara Cesur
-
Leon-Marcel Dülberg
-
Marvin Jaison Engelmann
-
Levin Geib
-
Jonas Grewe
-
Mattis Hass
-
Mia Hodzic
-
Leah Kurbjuhn
-
Lea Mainusch
-
Mathis Mook
-
Nina Müller
-
Hanna-Lena Paulus
-
Matthias Rief
-
Jakob Rohr
-
Kamyab Salehi
-
Laurenz Alexander Grigoleit

Marie Assenmacher

Dilara Cesur
Dilara Cesur

Leon-Marcel Dülberg

Marvin Jaison Engelmann

Levin Geib

Jonas Grewe

Mattis Hass

Mia Hodzic
Mia Hodzic

Leah Kurbjuhn

Lea Mainusch

Mathis Mook

Nina Müller

Hanna-Lena Paulus

Matthias Rief

Jakob Rohr

Kamyab Salehi

Laurenz Alexander Grigoleit
Ehemalige studentische und wissenschaftliche Hilfskräfte finden sie hier.
Externe Doktoranden
- Holger Jentsch, M.Sc. (Wilo Group)
- Heinrich Rusche, M.Sc. (SØR)
- Petrik Dauer, Dipl.-Betriebsw. (Bausch + Lomb)
- Lukas Haxter, M.Sc.
- Nico B. Nauen, Dipl.-Kfm. (UPS)
- Berenika Hengstebeck, M.Sc. (McKinsey & Company)
- Sebastian Springer, M.Sc. (Festool Group)
Ehemalige Habilitanden
- Prof. Dr. Sabrina Scheidler
- Prof. Dr. Sascha Alavi
- Dr. Judith Gesing
- Assist. Prof. Dr. Pascal Güntürkün
- Assist. Prof. Dr. Sven Mikolon
- Prof. Dr. Till Haumann
- Prof. Dr. Laura Marie Schons
- Dr. Maximilian Frieß
Ehemalige Doktoranden
- Dr. Jacqueline Baudach
The Multi-Faceted Leadership Role – An Empirical Investigation of the Challenges of Leadership and Strategic Management and the Impact on Sales & Marketing Teams, Organizations and Society - Dr. Marvin Brundtke
Firms‘ Transformation to Complex Solution Selling: Theoretical and Empirical Perspectives on Managing the Industrial Sales Force - Dr. Verena Maag
Start-up Evolution – Disentangling the Effects of Marketing versus Sales on Start-up Success - Dr. Dennis Schendzielarz
New Technologies as Game Changers in Sales and Marketing – A Multi-Faceted Investigation of Disruptive Events and their Impact on Firms‘ Value Creation - Dr. Christina Desernot
Transforming the Frontlines – An Empirical Investigation of the Effects of Digitization-Driven Strategic Initiatives on Salespeople’s Work Life and Performance - Dr. Britta Schäfer
Realizing the True Potential: Understanding and Managing Critical Performance Drivers in Selling Organizations - Dr. Kevin Knoess
Identifying Winning Sales Strategies – A Theoretical and Empirical Investigation of Managing Sales in Challenging Market Environments - Dr. Alexandru Oproiescu
Digital Disruption in Business-to-Business Sales – An Empirical Investigation of Sales Technology Implementation and Its Contingent Effects on Firm Performance - Dr. Janina-Vanessa Schneider
Embracing the Future – Towards a Better Understanding of the Role of Sales in the Context of Forecasting on a Micro and Macro Level - Dr. Lukas Isenberg
Managing Internal and External Relationships in B2B Sales Organizations - Dr. Maximilian Dax
Facing the New Realities of B2B Sales: Understanding Advances in Organizational Buying Behavior and Their Implications for Sales Management - Dr. Marcel Kleifeld
Selling in a Complex World: Managing Complexity in Salesperson-Customer Relationships and Sales Organizations - Dr. Hanaa Ryari
Efficiently Serving Customers – A Theoretical and Empirical Investigation of the Role of Time and Question Asking in Customer-Salesperson Interactions - Dr. Christina Riegermann
Challenges in Handling Complex Customized Products – An Empirical Perspective of Sales Representatives and Customers - Dr. Roland Kassemeier
Disentangling the complexity of customer needs: Toward a deeper understanding of how salespeople and companies effectively and efficiently meet customer needs - Dr. Maximilian Frieß
When what seems to hamper Individuals’ and Organizational Performance can in Reality boost it – Towards Resolving Performance Paradoxes in Management - Dr. Philipp Haaf
Salespeople-Customer Interactions-A Theoretical and Empirical Investigation of the Effects of Salespeople’s Attitudes towards Customers - Dr. Kim Linsenmeyer
Theoretische und empirische Untersuchung von Erfolgsfaktoren im Vertriebsmanagement und im persönlichen Verkauf - Dr. Lars Lengler-Graiff
Creating Successful CSR Communication Strategies: The Decisive Role of Employee Training, Top Management Support, and Customer Involvement - Prof. Dr. Marco Schwenke
Price Negotiations Between Salespeople and Customers – A Theoretical and Empirical Investigation of Key Success Factors for Price Enforcement - Dr. Bianca Richter
Tightrope Walks in Sales – A Theoretical and Empirical Investigation of Promising and Risky Sales Strategies in Managing Sales Force Interfaces - Dr. Sabrina Dörfer
Effective Communication in Luxury and Non-Luxury Contexts – A Theoretical and Empirical Investigation of Marketing and Sales Strategies - Dr. Felix Brüggemann
Selling Complex Customer Solutions in Industrial Markets – An Empirical Investigation of Success Factors in Sales Force Management and Customer Interactions - Dr. Gina Mende
Managing Corporate Sustainability in the Customer-Company Interface - Dr. Giselmar Hemmert
Stressing the Bond – An Empirical Investigation into Threats to Customer-Company-Relationships - Dr. Jan Helge Guba
Uncertainty Phenomena in Marketing and Sales Management – An Empirical Investigation of Decision Uncertainty at the Macro and Micro Level - Dr. Anika Kolberg
Marketing and Sales in an Increasingly Complex World – Approaching Current Challenges from Three Different Perspectives - Prof. Dr. Sabrina Scheidler
Building and Burning Bridges – A Marketing-Based Approach to Manage Stakeholder Perceptions of Corporate Social (Ir-) Responsibility - Dr. Tobias Weiß
Social Perception Phenomena in Sales and Marketing – An Examination of Three Perspectives - Dr. Pascal Güntürkün
Seeing the World through the Customer’s Eyes: Understanding and Managing Customer Perceptions to Build Successful Customer Relationships - Dr. Julian Everhartz
A Holistic View on Selling Complex Customer Solutions: Analyses of the Customer and the Supplier Perspective - Dr. Kira Maiwald
Selling Complex Customer Solutions - Prof. Dr. Sascha Alavi
Leadership and Pricing Phenomena in Sales Management – A Theoretical and Empirical Investigation of Internal and External Price Enforcement - Dr. Judith Gesing
Neue Formen des Innovations- und Technologiemanagements – Erfolgsfaktoren von innovativen Kundenlösungen und Open Innovation als Differenzierungsansätze zur Sicherung der Wettbewerbsfähigkeit von Unternehmen - Prof. Dr. Johannes Habel
Challenging Sales Encounters – A Theoretical and Empirical Investigation of Effective Salesperson Behaviors towards Demanding Customers - Prof. Dr. Till Haumann
Multilevel Phenomena in Personal Selling & Sales Management – An Identity-Based Perspective - Prof. Dr. Laura Marie Schons
Der Homo Oeconomicus unter Druck – Eine experimentelle Untersuchung des Einflusses von ökonomischem Druck auf das Verhandlungsverhalten im Ultimatum Spiel - Dr. Sven Mikolon
The Dark Side of Identity in Organizations – Theoretical Contribution and Empirical Evidence of Sales Representatives‘ Negative Stereotypes - Dr. Benjamin Quaiser
Marketing Accountability at the Customer Level – Longitudinal Drivers of Company’s Profit - Dr. Alexander Krebs
Ökonomik des Regelbruchs – Determinanten regelwidrigen Verhaltens beim wirtschaftlichen Leistungsaustausch - Dr. Daniel Weber
Studies about Preferences and Preference Changes in the Context of Marketing - Dr. Wiebke Rasmussen
I care that you’re fair – The big picture off airness in economic exchange - Dr. Sarah Meyer-Dietrich
Konformität als soziale Rationalität – Wie das Bedürfnis nach sozialer Akzeptanz das Verhalten rationaler Konsumenten bestimmt - Dr. Wolf-Christian Strotmann
Stabilisierung von Kundenpräferenzen für Really New Products durch Informationsgaben am Beispiel Hybrider Leistungsbündel - Dr. Markus Karger
Zahlungsbereitschaftsmessung für industrielle Hybride Leistungsbündel – Ein empirischer Vergleich des Customer Perceived Value Accountings mit der Conjoint Analyse - Dr. Heiko Schimmelpfennig
Empirische Theorienvergleiche in der Marketingforschung auf Basis von Strukturgleichungsmodellen – Am Beispiel einer ökonomischen und verhaltenswissenschaftlichen Erklärung der beabsichtigten Einkaufsstättenwahl - Prof. Dr. Valerie Wulfhorst
Marketing Assets & finanzieller Erfolg – eine Analyse am Beispiel von Kundenzufriedenheit und Economic Value Added - Dr. Annika Wilke
Informationsintermediäre als Informationsquellen für Nachfrager?
Eine informationsökonomische Analyse und empirische Überprüfung auf dem MBA Markt - Prof. Dr. Heike Papenhoff
Cross Buying Extended in Multi Partner Bonusprogrammen - Dr. Gernot Gräfe
Informationsqualität bei Transaktionen im Internet
Eine informationsökonomische Analyse der Bereitstellung und Verwendung von Informationen im Internet - Dr. Ellen Römer
Flexibility in Buyer-Seller Relationships
A Transaction Cost Economics Extension based on Real Options Analysis - Dr. Thomas Rajab