Clara Hoffmann, M.Sc.
Wissenschaftliche Mitarbeiterin
- Gebäude: GD 02/141
- Telefon: 0234 32 24966
- Mail: clara.hoffmann@ruhr-uni-bochum.de
- Sprechzeiten: nach Vereinbarung
Für Studierende
Für Forschungs- und Praxispartner
Für Studierende
Lehrveranstaltungen:
Für Forschungs- und Praxispartner
Forschungsschwerpunkte:
- Corporate Influencer im B2B Sales
Zuständigkeiten am SMD:
Sales Excellence Circle
Senior Advisory Circle
Publikationen
Hoffmann, Clara, Sascha Alavi, and Christian Schmitz (2022), “Sales Manager Encouragement Behavior in Value-Centered Business Models,” European Journal of Marketing, 57 (3), 771-793.
Nestler, Lisa, Clara Hoffmann, and Jens Poeppelbuss (2021), “Understanding and Defining the Corporate Influencer in Business-to-Business Sales – First Insights from an Interview Study,” ECIS 2021 Proceedings Research-in-Progress Papers, 26.
Nestler, Lisa, Clara Hoffmann, Jens Poeppelbuss, and Christian Schmitz (2022), “Corporate Influencers in Business-to-Business Sales: A Grounded Theory Study,” ICIS 2022 Proceedings Short Paper, 5.